الاثنين، 17 يونيو 2024

الحب يامه ظلم .. الشاعر صابر قناوى شاذلي

بقلم شاعر صابر قناوي 
...............الحب يامه ظلم


 ..........
في
يوم دق بابها
ردت
وقالت ايوه مين
فتحت
وشافت حبيبها
اللي
كان غيب ليه سنين
مكانش 
يخطر في بالها
وارتبكت
وأصبحت فى حالت زهول
سلم
عليها وسالها
أنتي 
عامله ايه
قالت
الحمدلله تمام 
قالتله
شكرا على السؤال 
قالتله
بعد مده طويله ايه فكرك بيه
قلها
جاي أقولك كلمتين 
انا
كتب كتابي بعد يومين
فى 
كلمه صدمها
ومن
الصدمه تاهت 
وأصبحت 
فى حالت سكوت
ومن
صدمه انقسمت نصيين 
نص
حي ونص تاني بيموت
قالته
من باب فضول
قالته
هوا فرح هيبقى فين
قلها
هسيبك أنتي تقرري
قالتله
فرحك هحضروا 
مبقاش
عندي شئ تاني اخسروه 
ضحكتها
على شفيف مرسومه
وبسمتها
غرقانه فى دموع
وضحكه
مصحوبه بل الآلام 
كان
نفسها تخدو بل لاحضان لما رجع
ولما
خدتو فى حضنها
ماتت
وهيه حضناه 
حب
مات قبل مايتولد 
حب
مات وهوا جنين 
كلمات شاعر صابر قناوى شاذلي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

انا فلاح .. الشاعر عبد المنعم مرعي

انا فلاح  انا فلاح ابن فلاح وابويا من الشقا  فاس الارض شق ايدة قسمها نصين رسم العلم فوق كفين ايدة وامي ست مصرية  وقت اللزوم عصرية وساعة الج...