الثلاثاء، 11 يونيو 2024

صباح الياسمين .. الشاعرة د. صبرين محمد الحاوي

اغنية ( صباح الياسمين 


  )
    كلمات د/صبرين محمد الحاوي/مصر 
           انا العاشق ومش مجنون
ودأب قلبي في احلي
          عيون

عيون الحب يخضع لها
وينسى الدنيا من
 سحرها

ويضحي بكتير من أجلها
والغالي يرخص 
   لها

عيون الصدق ماليها 
واحلي حنان ساكن
    فيها

دأبت روحي ودأب قلبي وحلمت كتير انا بيها

سرقني الشوق ماحسيتشي
ونار قلبي ماطفيتش
غير لما بتصبح
  بيها

عاشق قلبي وانا غلبان 
صحابي قالولي دا اسمه 
جنان تبات سهران 
   تناجيها

جابولي الورد والحنة
اشم روايحه يمكن انام
 لقيت عيونها

 في الاحلام بتضحكلي
  وتقولي كلام
وصحيت ادور عليها
 
عشان قلبي حلم بيها
صباح الورد والياسمين قالولي
اسمها ياسمين عيونها بتسحر
العاشقين
 
صباحها ياروحي احلي صباح
وضحكتها تداوي جراح
جراح قلبي اللي 
كان حزين 

كلمات د/صبرين محمد الحاوي/مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

انا فلاح .. الشاعر عبد المنعم مرعي

انا فلاح  انا فلاح ابن فلاح وابويا من الشقا  فاس الارض شق ايدة قسمها نصين رسم العلم فوق كفين ايدة وامي ست مصرية  وقت اللزوم عصرية وساعة الج...