الأربعاء، 31 يوليو 2024

أنا الغلبان .. الشاعر شاذلي محمد عبدالرحمن حسين

الذكرى الرابعة لوفاة طبيب الغلابة 
 المرحوم الدكتور/ محمد مشالي
لأجل هؤلاء يكتب الشعر
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹أنا الغلبان


 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹

               إهداء إلى روح طبيب الغلابة المصري 
               الدكتور / محمد مشالي رحمةالله عليه

            انا الغلبان ومن حقي أعيش فرحان
             أعيش إنسان أداوي الجرح بالإمكان
             انا الدكتور وكشفي تملي بالمجان
             وصية أبويا عايشة معايا ليها زمان
             وعدته وكنت طول عمري فدى العيان
             عيادتي فاتحة أبوابها بقالها زمان
             ولو جالي الفقير اشوفه من الأعيان
             اعالجه وأقوله إطمن أنا الكسبان
             انا إللي حياتي دي متعة من الرحمن
            باشوف الفرحة جواكم انام شبعان
     دا كشفي بعشرة والحسنة دي جيالي وبالأطنان
          أنا إبن مشالي طول عمري هعيش غلبان

        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

                          من ديوان الغلابة ٢٠٢٢

                في هذه الدنيا أحياء موتى وموتى أحياء
                كلماتي / شاذلي محمد عبدالرحمن حسين.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

انا فلاح .. الشاعر عبد المنعم مرعي

انا فلاح  انا فلاح ابن فلاح وابويا من الشقا  فاس الارض شق ايدة قسمها نصين رسم العلم فوق كفين ايدة وامي ست مصرية  وقت اللزوم عصرية وساعة الج...