الاثنين، 19 أغسطس 2024

مش احباب .. الشاعرة صبرين محمد الحاوي

( اغنية )  
                     مش احباب


  

كلمات د/صبرين محمد الحاوي/مصر 

انا مش هتكلم في الماضي
في سنين راحت كدا علي
           الفاضي

واليوم اناعايش وراضي
واحوالي تمام ماتهمكش ماتجيش تسألني يلا امشي
 
مش هفتكرك روح ماتخفش
ولاقول انك مابتسالشي
وان كان علي الزعل انا
          مازعلش

غير من نفسي لو مافهمشي
قلالات الاصل من الاول والصدق
 معاهم يتحول لخداع
           ونفاق

وغل نفوس وقلوب سودة
ولاينكثفوش من اخلاصي وطيبتي
معاهم وفي وقت الشدة 
         انا معاهم

راجل سداد انا من يومي
وبقول اصحابي واخواتي
ومافرقتش بيني 
        وبينهم

وفي لحظة كدا وعيني في عينهم 
ينسو جدعنتي وياهم
ويروحو للي
          بينساهم
 
وقت الشدة وفي الازمات
عايشين حورات عني غريبة
ماقلوش أنها تبقي
        دي عيبه

نسيانهم ليا في شدتي
وقت الأزمات راحو وبعدو
وراقت الأحوال رجعم
                احباب

ماخلاص
انا قلبي قفل الباب وماحصلتوش
حتي الإغراب راجعين تسألو
       ايه الأسباب

يلا ابعدو مابقتوش
احباب

كلمات د/صبرين محمد الحاوي/مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

انا فلاح .. الشاعر عبد المنعم مرعي

انا فلاح  انا فلاح ابن فلاح وابويا من الشقا  فاس الارض شق ايدة قسمها نصين رسم العلم فوق كفين ايدة وامي ست مصرية  وقت اللزوم عصرية وساعة الج...